Unan maailmaa

Blogi, jossa kerron Belgianpaimenkoira Malinoisin elämästä

perjantai 17. helmikuuta 2012

Perjantai, 17. Helmikuuta 2012

Tänään otimme heti aamulla pienen etsintäharjoituksen. Ruoka oli eteisen kaapissa ja Una merkkasi aluetta nopeasti. Avasin oven vasta kun pennulla oli kuono oven välissä ja istui aloillaan :)
 Koska lunta tuprutteli ja mulla oli vapaapäivä, otimme aamukahvien jälkeen vielä pikku nokoset :)
Herättyämme menimme porukalla ulos tekemään lumitöitä, koirat hyvin innoissaan vastasataneesta lumesta :)
Unalla sujui oikein hienosti rokotuksilla käynti, oli oikein reipas tyttö. Toimenpidepöydällä oltiin kuin ei missään kummassa paikassa olis ollutkaan (pöytäharjoitukset varmaan vähän auttaneet asiaa). Tohtori kuunteli stetoskoopilla koiran, tarkasti silmät ja korvat ja kaikki oli kunnossa :) Unan painoksi punnittiin 9,1kg, arvioni siis melko oikeassa, kun olen veikkaillut pennun painavan 10kg.
Lääkärin jälkeen otimme pikku päivälevon sohvalla, una rötkötti mun päällä :)
Iltapäivän ruokailu menikin sitten tottistelun merkeissä, maassa makaa jo melko varmasti, pystyn jo suoristautumaan ja pentu pitää katsekontaktia siinäkin hyvin. 
Hallilla kävimme taas ohjaamassa yhdet treenit, Una sai esittää mun oppilaille siellä seisomisia :) Musta on niin kivaa, kun tuo osaa olla siellä niin rauhallisena silloin kun ei ns. tapahdu mitään.
Illalla mulle tuli eräs koira hoitoon ja meno oli aikas hurjaa täällä hetken aikaa. Oli pakko sitten jossain vaiheessa laittaa hoidokki tohon isoon häkkiin rauhoittumaan. Aika-ajoin päästän peuhaamaan ja ulos. Yöksi telkeän kyllä hoidokin olohuoneeseen, etteivät koko yötä kohella.
Aamulla mun on mentävä töihin, eka kerta pennulle, et oon niin kauan pois, lähemmäs 8 tuntia :( No, hyvä sen on siihenkin oppia ja onpa sillä Benny seurana.
LAtailen taas videota, kunhan ehdin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti