Unan maailmaa

Blogi, jossa kerron Belgianpaimenkoira Malinoisin elämästä

sunnuntai 4. maaliskuuta 2012

Sunnuntai, 4. Maaliskuuta 2012

Päivät on menneet taas kuin siivillä. Työharjoittelu vie paljon aikaa ja myös voimia, kun on monta koiraa lenkitettävänä.
Una oli eilen työnantajani ja mun kanssa vierailemassa Huittisten Agrimarketissa, siellä oli eläinpäivät ja harjoittelupaikkani oli siellä esittelemässä toimintaansa. Mukanamme oli myös kaksi ranskanluppakania. Una aluksi hieman ihmetteli moisia otuksia, kun ovan lähes saman kokoisia, kuin Una, mutta sitten jo mielenkiinto niihin lopahtikin. Kierreltiin ympäri kauppaa ja tutkittiin paikkoja. Una oli oikein reipas ja yllättävän rauhallinen.

Tänään otin taas koirakoululla Unan kanssa tottista ja tällä kertaa meillä olikin hyvä häiriö, vapaana oleva pentukaveri. :) Kaveri oli sitä mieltä, että Unan olis pitänyt leikkiä ja hyppi ja pomppi mukana. Una muutaman kerran kesken harjoituksen ärähti kaverille tyyliin "mee ny siittä, eksää nää ku mä treenaan" ja sitten jatkoi harjoitusta kuin mitään ei olis tapahtunutkaan :) Hieno hieno Una :) Tottiksissa olen alkanut nyt sanomaan käskyjä liikkeisiin ja vaatimaan entistä pitempiä aikoja katsekontaktia. Hyvin onkin sujunut ja koirakin on aktiivisempi kokoajan.
Nyt illalla kävi hauskasti: olen ostanut heilurikannella toimivan roska-astian ja laitoin Unan iltaruoan sinne piiloon. Jälleen kerran pentu merkkas hienosti ja nopeasti, että täällä haiseepi sapuska. Hyppäs astian päälle ja kun huomas, että hei, kansihan aukee, niin änkes siitä roskikseen sisälle syömään :D Ruokahalu kohdillaan? :D
On se semmonen marakatti kyllä.

Niin... Una tänään muuten14vk!!! :) Niin se aika menee ja pennelistä on tullut jo iso tyttö. Huokaus. Leikkiessäkin oon havahtunut huomaamaan, että mun ei tarvii enää kumarrella juuri ollenkaan, kun Una hyppää palauttamaan lelua, niin on jo hyvinkin vyötäröllä asti lelu :O Hups, mihin ,mun vauva on hävinny? :(

No hyvähän se on, että kasvaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti